Виолинисткиња Марта Ђоровић и пијанисткиња Јасмина Раковић одржаће концерт у Конаку кнегиње Љубице 8. септембра 2023. године у 19 часова. На програму су дела Баха, Пуланка, Прокофјева и Стравинског.
Марта Ђоровић (1998, Београд) започела је студије виолине на Универзитету за музику и извођачке уметности у Грацу (Аустрија) у класи проф. Иде Билер, након завршене основне и средње музичке школе у МШ Мокрањац (класа проф. Наде Иванеже), а наставила их је и завршила као стипендиста Кинан Екселенси фондације на Факултету уметности Универзитета Северне Каролине, САД, у класи проф. Џенет Оренштајн. Тренутно похађа мастер академске студије виолине на Бостонском конзерваторију при Берклију, у класи професора Маркуса Плачија.
Као солиста и камерни музичар остварила је бројне наступе у Србији, Италији, Француској, Аустрији, Немачкој, Холандији и САД. Била је члан више домаћих и међународних оркестара: Филхармоније младих Борислав Пашћан, Atlantic Coast International Orchestra (Португал), оркестра Tiroler Festspiele (Аустрија), оркестра Которарт фестивала (Црна Гора), Orchestra del Festival Musica sull’Aqua (Италија) и оркестра Берлинске оперске академије чији је била концертмајстор 2021. године.
Имала је прилику да сарађује са светски признатим камерним ансамблима од којих су најзначајнији Silk Road чији је оснивач славни челиста Јо Јо Ма, Sphinx Virtuosi – социјално ангажовани мултиетнички ансамбл и квартет Verona који превасходно изводи музику савремених композитора. У оквиру фестивала камерне музике New Opus 2022 наступила је у квинтету са Пол Њубауреом, професором са Џулиајрда и првим виолистом Њујоршке филхармоније. На Бијеналу у Венецији 2019. у цркви Santa Maria della Pieta, одржала је низ концерата у сарадњи са америчким пијанистом Грегом Волтером у оквиру изложбе Processional Тода Вилијамсона.
Иако остаје верна класици, Марта се радо отискује у друге жанрове: џез, клезмер, филмску и позоришну музику. Од 2018. године члан је џез симфонијског оркестра Jong Metropole Orchestra (Холандија), а бави се и студијским снимањем музике за филм и видео-игре на Берклију, САД. У Сједињеним државама имала је прилику да сарађује у више мјузикала, а са својим музичким саставом Pennies for Breakfast учесвовала је и у стварању оригиналне музике за представу процесног театра Mother Tongue бразилске драматуршкиње Марине Зурите.
У жељи да истражи креативне могућности свог инструмента и улогу извођача у постмодерном добу, Марта је била учесник више иновативних уметничких подухвата као што су интердисциплинарни перформанс Flying Awake, мултимедијални перформанс за соло виолину и плесаче Interstitial II и Step Inward у којима се уз помоћ бинауралне технологје ствара проширена звучна реалност у сврху музикотерапије.
Усавршавала се код Франческа Сенезеа, Василија Мелника, Тимура Мељника, Анке Шитенхелм, Марка Јосифовског и других реномираних виолиниста и педагога. Добитница је више признања за свој рад и постигнућа од којих јој је најдраже A. AlauraMemorial Scholar for exemplary artistry, academic achievements, contributions to the divisionand outstanding citizenship Бостонског конзерваторијума. Стипендиста је уметничке фодације Semans и двоструки добитник UNCSA гранта за развој каријере.
Тренутно предаје виолину на Музичкој академији за младе у Шерону, Масачусетс и члан је камерног оркестра Chamber Orchestra of the Triangle у Дурхаму, Северна Каролина.
Пратећи свој сан да музиком утиче на животе других, Марта је активна у бројним организацијама које се баве социјалним радом кроз уметност. До 2022. била је председник организације Cross the line која има за циљ да кроз креативне радионице и концерте класичне музике пружи подршку и наду угроженим етничким групама (бившим осуђеницима, деци без родитеља, особама са психичким тегобама и са посебним потребама). Четири године била је у тиму волонтерске организације Artistscorps чија су циљна група ученици нижих разреда из породица ниског социоекономског положаја и образовно-културног нивоа. Током основних студија радила је и за едукативни пројекат Vivaldi у оквиру ког се млади уметници уче педагошком раду кроз праксу са децом из угрожених друштвених група која су била жртве насиља у породици. У Србији је 2019. осмислила и започела интерактивни пројекат Музичке мрвице - музичку радионицу намењену интеграцији деце имиграната која је први пут одржана у прихватном центру Пети Километар у Пироту.
Јасмина Раковић (1988, Београд), пијанисткиња, запослена је у Музичкој школи Мокрањац у Београду као клавирски сарадник на гудачком одсеку. Тренутно је студенткиња завршне године докторских студија на Факултету музичке уметности у области камерне музике.
Редовно наступа као солиста, камерни музичар и клавирски сарадник у свим значајним салама у Београду, широм Србије, као и у градовима широм Европе (Амстердам, Минхен, Барселона, Праг, Милано, Рим). У оквиру прославе дана школе МШ Мокрањац у великој сали Коларчеве задужбине наступа и као чембалисткиња у улози баса континуа.
Усавршавала се на мајсторским курсевима код значајних пијаниста и педагога као што су Дмитри Башкиров, Хакон Аустбо, Дмитри Алексејев, Феликс Готлиб, Тамаш Унгар, Мајкл Лесли и Владимир Стојнић, захваљујући коме учествује у циклусу концерата Одабрани за одабране. У области камерне музике усавршавала се код виолончелисте Анер Билсме, Џефа Коена у области лида, и Тами Каназаве и Јувал Адмонија у оквиру клавирског дуа. Редовно наступа на фестивалима као што су Sona Mollet у Шпанији, Piano Summer у Врању, Piano City у Новом Саду, Piano Fest у Суботици, Constantinus у Нишу итд.
У септембру 2019. године организовала је низ концерата под називом Клара Шуман – жена испред свог времена, поводом 200 година од рођења пијанисткиње и композиторке Кларе Шуман, на ком је изведен већи део њеног композиторског опуса.
Крајем 2021. године организовала је низ концерата посвећених камерној музици Љубице Марић као део интердисциплинарног пројекта са сликарима из Удружења сликара и љубитеља сликарства Корњача под називом Прве школоване жене Србије. Пројекат је подржао Сокој.