19. Међународни фестивал „Чембало, жива уметност“

Музеј града Бeoграда у сарадњи с Културним центром Београда дарује вам два бесплатна концерта, у понедељак 7. новембра у Конаку кнегиње Љубице у  оквиру 19. међународног фестивала „Чембало, жива уметност“.

18.00 – Концерт полазника мајсторског курса 19. међународног фестивала Чембало, жива уметност

19.30 – Меј Мансоури, чембало, Петар и Милан Ивановић, траверзо флауте

програм: Маре, Дифли, Ј. С. Бах, Ј. К. Бах

Полазници мајсторског курса који ће током неколико дана водити аустријски чембалиста Александер Гергељфи, наступиће у понедељак, 7. новембра у 18.00 часова у Конаку кнегиње Љубице.

Аустријски чембалиста Александер Гергељфи, гост 19. међународнoг фестивала Чембало, жива уметност, стручњак у пољу музике за чембало, одржаће вишедневни курс ученицима и студентима чембала, на којима ће појединачно радити са полазницима на усавршавању технике извођења, али пре свега на аналитички припремљеној стилској интерпретацији музике. Курс ће бити одржан у периоду од 4. до 7. новембра на Факултету музичке уметности у Београду и у МШ Јосип Славенски.

Полазници ће стечено знање показати публици на концерту, у понедељак 7. новембра у Конаку кнегиње Љубице.

Меј Мансоури је похађа мастер студије чембала на Универзитету Антон Брукнер у Линцу. На концерту ће се представити делима Мареа, Дифлија, Ј. С. Баха и Ј. К. Баха. Придружиће јој се и гости – Милан Ивановић и Петар Ивановић који ће свирати барокне флауте.

Програм:

Марен Маре (1656–1728)

Свита у Це–дуру/це–молу из Pieces en Trio

Prelude

Sarabande

Prelude

Sarabande

Rondeau

Жак Дифли  (1715–1789)

Комади за клавсен

La De Drummond – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin

La Forqueray – Troisième Livre de pièces de Clavecin

La Pothoüin – Rondeau – Quatrième Livre de Pièces de Clavecin

Јохан Кристијан Бах (1735–1782)

Трио соната у Ге–дуру, BWV 1039

Adagio

Allegro ma non presto

Adagio e piano

Presto

Јохан Кристијан Бах

Соната у це–молу, 2 W.A 8

Allegro

Adagio

Presto

Јохан Себастијан Бах

Хроматска фантазија и фуга де–молу, BWV 903

 

Меј Мансоури (Београд, 1997) је са пет година почела да похађа ОМШ Ватрослав Лисински на одсеку за клавир у класи Ане (Стефановић) Ранчић. Освајала је награде на школским, републичким и интернационалним такмичењима. Завршила је Основну и СМШ Јосип Славенски на одсеку за рану музику (чембало) у класи Светлане  Стојановић Кутлаче. Дипломирала је на Факултету музичке уметности, на полиинструменталном одсеку, смер – чембало. Тренутно похађа другу годину мастер студија чембала  на Универзитету Антон Брукнер у Линцу у класи Ан Мари Драгосиц. Недавно је стекла статус студента асистента корепетитора на истом Универзитету. Усавршавала се на бројним масјторским крсевима, уметника као што су Отавиано Тенерани, Фредерик Хас, Данијеле Бокачо, Марија дел Мар Бланко, Егон Михаиловић и многи други.

Као солиста и камерни извођач је наступала у концертним салама ФМУ и Универзитета Антон Брукнер, Артгет галерији, Театару Вук, Ландес Театра (Линц), Атријуму народног музеја, СКЦ-а… Активан је учесник фестивала Дани ране музике (Пелау) и Међународни дани ране музике (Линц), као и на мајсторским курсевима курсевима фестивала Чембало, жива уметност, и концертног циклуса Барокне вечери на ФМУ. Учествовала је у барокним радионицама Београдске барокне академије, Удружења београдског барока, Барокног атељеа Маријане Мијановић и другим.

Петар и Милан Ивановић (Београд, 1995) похађали су МШ Јосиф Маринковић у класи Боривоја Цекића. Захваљујући професору флауте Константину Мирковићу, већ тада су почели да похађају мајсторске курсеве Каролине Бетер и Мејле Томе са којом сарађују и данас. Студирали су на ФМУ у класи Миомира Симоновића. Након тога су одлучили да се посвете историјски информисаној интерпретацији. Године 2017. су похађали Аустријску барокну академију код еминентних професора и извођача међу којима је била и професорка флауте Верена Фишер у чијој класи су добили признање и стипендију за најбоље младе флаутисте. Образовање на пољу историјски информисане интерпретације су наставили у Србији и иностранству.

Свирање траверзо флауте су усавршавали код Клер Геневајн, Рејчел Браун и других. Редовни су учесници Београдске барокне академије, Фестивала ране музике у Београду као и у Новом Саду где су наступали као солисти, у камерном саставу и у оркестру. Учествовали су у првом извођењу Бахове Пасије по Матеју на оригиналним инструментима у региону. Наступали су са М. Томе и са ансамблом New trinity baroque под вођством Предрага Госте, као и са другим извођачима у Србији и иностранству.

Флауте на којима свирају су од чувеног Немачког мајстора Мартина Венера и рађене су по узору на италијанску Carlo Palanca барокну флауту. Ове инструменте су добили као признање за труд и знање на пољу историјски информисане интерпретације и импровизације од Мартина Венера и Верене Фишер.

Целокупан програм фестивала можете видети на сајту Културног центра Београда.

Новости из Музеја града Београда
у вашем сандучету.
ПОТВРДИ