Menu

Посетите

Музеј
Јована Цвијића


Јелене Ћетковић 5

Посетите

Конак кнегиње Љубице

Ентеријери београдских кућа 19. века


Кнеза Симе Марковића 8

Посетите

Музеј Иве Андрића


Андрићев венац 8

Посетите

Збирка икона Паве и Милана Секулића


Узун Миркова 5/I спрат

  1. Сталне поставке
  2. Локација
  3. Радна времена

Радна времена музеја у саставу:

Конак кнегиње Љубице
Ут, Ср и Пе 10-17, Че 10-18, Су 12-20, Не 10-14, По - затворен
Музеј Иве Андрића и Музеј Јована Цвијића
Ут, Ср, Пе и Су 10-17, Че 12-20, Не 10-14, По - затворен
Музеј Паје Јовановића и Збирка икона Секулић
Че 10-18, Су 12-20, Не 10-14, По, Ут, Ср и Пе - затворено
Музеј Бањичког логора
Че, Пе и Су 10-17
Археолошко налазиште у Винчи
1. април - 31. октобар: Ут, Ср и Пе 10-16, Че 12-18, Су и Не 10-18
Ван овог периода посете се најављују на: 011 806 53 34

Цене улазница

Улазница: 200 дин
Повлашћени: 100 дин
Групе: На сваких десет посетилаца у групи издају се две бесплатне улазнице. Ово се не односи на повлашћене категорије.
Повлашћени: ђаци, студенти, незапослени и пензионери.
Бесплатан улаз: свака последња субота у месецу; деца млађа од 7 година, посетиоци са инвалидитетом са пратиоцем, чланови МДС и ICOM-а и власници картица ЕURO<26 и ISIC.

Званични сајт - Музеј града Београда

Музеј града Београда постоји без сопствене зграде већ пуних 115 година. Због тога су блага која се у Музеју чувају углавном скривена од очију посетилаца.

На овој изложби ће, кроз дигиталне медије, бити приказани најрепрезентативнији, најлепши и највреднији предмети који се чувају у Музеју, а који ће једног дана бити изложени у његовој сталној поставци. Кроз пет целина, биће укратко испричана прича о историји Београда од праисторије до савременог доба и приказан избор из богатих колекција Музеја.

Биће представљени предмети праисторијских култура које су се развијале на територији Београда, сачуване драгоцености из периода античког Сингидунума, као и средњовековног Београда, али и највреднији предмети из периода аустријско-турских ратова за Београд и историје Земуна, као и периода ослобађања од османске власти, деветнаестовековног развоја Београда и дела неких од најпознатијих уметника 20. века: Паје Јовановића, Уроша Предића, Надежде Петровић, Матије Вуковића, Лазара Возаревића или Петра Лубарде.

  • Предавач: предавач Марија Стошић, кустос Музеја града Београда

Стваралаштво вајара Саве Сандића (1915–2016) може се пратити током више од 60 година његове дуге уметничке каријере. Сандићева дела која се налазе у колекцији Музеја града Београда представљају својеврстан пресек његовог стваралаштва у распону од 1950. до 2003. и само су мали део богатог скулпторовог опуса. Радови Саве Сандића налазе се у најзначајним музејским колекцијама у земљи и иностранству, док скулптуре у јавном простору красе паркове и јавне површине у неколико градова Србије и бивше Југославије.

На предавању ће бити представљен занимљив уметнички пут којим се Сандић кретао од шегрта у каменорезачкој радионици Авантија Бретота, до главног помоћника чувеног Томе Росандића и касније цењеног уметника у Београду. Осврнућемо се на политичке, друштвене и уметничке токове у времену од педесетих до касних осамдесетих година прошлог века када је уметничка продукција била плодна у свим сферама ликовног изражавања, а ликовна критика је имала важну улогу. Опредељење Саве Сандића да се изражава у фигуративној пластици којој је током целокупног стваралаштава остао веран, једано је од његових главних обележја и особености. Он ствара у широким временским токовима, под утицајем разних стилова и праваца, а све време остаје веран себи и свом доживљају уметности.

Срдачно Вас позивамо да у четвртак 4. маја дођете у Ресавску 40б у 18 часова на отварање три изложбе у оквиру Београдске интернационалне недеље архитектуре:

Шкољка музеја: три конкурса за зграду Музеја града Београда
аутори Злата Вуксановић Мацура и Ангелина Банковић

Бисери музеја: будућа стална поставка Музеја града Београда
аутори Ангелина Банковић, Драгана Стојић и Злата Вуксановић Мацура

Годишње награде за архитектуру и архитектонски и урбанистички конкурси у периоду мај 2016 – април 2017

 

Изложбе трају од 4. до 25. маја.

Радно време: сваки дан осим недеље 12-20. Слободан улаз.

Током Празника рада, музеји у саставу Музеја града Београда неће радити у понедељак, 01. маја и уторак, 02. маја, осим Конака кнегиње Љубице, који ће радити у уторак 02. маја, у интервалу од 10-17 часова и Археолошког налазишта у Винчи, које ће радити у уторак 02. маја, у интервалу од 10-16 часова.

понедељак, 24 април 2017

Концерт-представа „АМАДЕУС“

Конак кнегиње Љубице
Кнеза Симе Марковића 8
Среда, 26. април 2017, у 20 часова

Након великог успеха концерта-представе о Чајковском, Културни елемент у сарадњи са Музејом града Београда, у оквиру сезоне „Музички сводови Београда“, представиће још једну концерт-представу из циклуса „Портрети композитора“.

У Конаку кнегиње Љубице, у среду, 26. априла, у 20 часова, биће одржана концерт-представа „Амадеус“, у оквиру које ће публика бити у прилици да се кроз писма и музику упозна са личношћу и стваралаштвом једног од најгенијалнијих композитора у историји – Волфгангом Амадеусом Моцартом. Поред тога што је био музички геније, Моцарт је био и мајстор игре и животне радости, а где се сусрећу игра за инструментом и игра у животу покушаће да нам открије управо концерт-представа „Амадеус“.

Концерт-представом „Амадеус“ београдској публици представиће се Стеван Каранац (тенор), Јована Чуровић (сопран), Катарина Алексић (виолина), Иван Плазачић (баритон), Дина Чубриловић (клавир), као и младе глумице Емилија Несторовић и Исидора Милиновић. Режију потписује редитељ Тадија Милетић, специјализован за оперу и музички театар.

Концерт је бесплатан, а број посетилаца ограничен.

Обавезно пријављивање на:
Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
‎Контакт: +381 69 513 57 55

понедељак, 24 април 2017

Акрополис - уметност акције

И З Л О Ж Б А

25. април – 20. мај 2017.
Музеј града Београда, Ресавска 40б, други спрат
Радно време: понедељак–субота 12–20ч

Широм света, градови се налазе пред изазовима. На који начин може успети да се урбани простор и у временима његовог економског искоришћавања и приватизације изгради и одржи као заједнички простор друштва? Коју улогу играју уметност, култура, архитектура, самоорганизовано деловање и активизам у тим процесима?

У пројекту међународне сарадње, „АКТОПОЛИС – Уметност акције” у току прошле године ова питања обрађивали су уметници, архитекте, филозофи, урбанисти и активисти у седам различитих европских градова. Изложба приказује пројектне примере из Анкаре/Мардина, Атине, Букурешта, Београда, Оберхаузена, Сарајева и Загреба. Материјали из више од 45 поједначних пројеката показују богат репертоар могућности деловања ради обликовања и мењања градова у којима живимо.
Седам поглавља изложбе биће приказано на укупно 50 табли, делимично отвореног типа, а делимично груписаних у интимније просторне ситуације. Све је допуњено пунктовима који су посвећени филмској и видео-продукцији пројекта. Поред изложбених табли и видеа, сто са материјалима за читање изложбених каталога позива на додатно информисање о ономе што је виђено у склопу изложбе. „Јавни простор“ изложбе – простори за акцију између полукружних просторија – нуди могућност за локалне допуне, организацију пратећих програма и разне радионице.

Београдско издање изложбе ће обимније представити уметничку и активистичку продукцију која је настала посебно за прошлогодишње београдско издање Актополиса.

Кустоскиња београдског издања пројекта АКТОПОЛИС је Мирјана Боба Стојадиновић. У београдском издању пројекта АКТОПОЛИС учествали су: Александар Николић, Александра Секулић и Ивица Ђорђевић, Аница Вучетић, Ирена Ристић, КУРС, Мариела Цветић, Марија Радош и Мирослав Карић (Ремонт), Маријана Цветковић, Небојша Миликић и Тадеј Курепа, Никола Радић Луцати, Уметнички колектив У10, Вахида Рамујкић и Ноа Треистер, Градска Герила и Урбани инкубатор.

Изложбом ће бити обележено 150 година од када су турске власти предале кључеве града Београда кнезу Михаилу Обреновићу. Овим догађајем почела је нова етапа у развоју Кнежeвине Србије, која је водила ка стицању државне самосталности.

Током предстојећих Васкршњих празника музеји у саставу Музеј града Београда неће радити од петка, 14. априла, до понедељка, 17. априла 2017. године.

Стваралаштво вајара Саве Сандића (1915–2016) може се пратити током више од 60 година његове дуге уметничке каријере. Дела приказана на изложби само су мали део његовог богатог скулпторског опуса и представљају поклон колекцију коју је 2008. уметник даровао Музеју града Београда. Том приликом, Сава Сандић нагласио је да поклоном, који чини 39 скулптура, жели да оствари спомен на свој рад и живот у Београду.

Сава Сандић рођен је у Зајечару, у избеглиштву, током Првог светског рата. Од најранијег детињства показивао је склоност ка уметности, а своје пуне потенцијале развио је током шегртовања у клесарској радионици Авантија Бертота и касније као помоћник у скулпторском атељеу Томе Росандића. Поред практичног искуства које је стицао код својих учитеља, Сандић није пренебрегао значај класичног образовања, у међуратним годинама учио је Занатску школу и курс фигуралног цртања код чувеног Петра Добровића. Академију уметности, коју је похађао са прекидима, завршава 1954. године. У међувремену, био је сарадник државне Мајсторске радионице Томе Росандића. Дугогодишњи рад са Росандићем највише је утицао на његов скулпторски израз и оформио га је као занатски прецизног, врсног познаваоца технике вајања и мајстора у обликовању материјала. Остварења која се налазе у колекцији Музеја града Београда припадају фигуративној пластици, којој је Сандић остао веран током целокупног стваралаштва. Ова дела представљају својеврстан пресек његовог уметничког израза у распону од 1950. до 2003. године. Радови су изведени у бронзи, гипсу, тиковини, ораховом дрвету и камену. Представе портрета, актова, женских фигурина, анималистичких скулптура, изведене су у пуној пластици, барељефу и на медаљама. У репрезентативне примерке Сандићевог опуса спадају монументалне фигуре „Каријатида“ и „Флора“, изванредни „Аутопортет“, експресивни „Аскета“, нежне женске фигурине „Балерина“, „Седећа девојка“, „Жена са огрлицом“.

Током више од пола века Сандић је имао више самосталних и десетину групних изложби у Београду, у многим градовима Југославије, као и у иностранству. Његове скулптуре красе музеје и приватне колекције на свим континентима. Био је члан УЛУС-а и УЛУПУДС-а који му је 1997. доделио награду за животно дело.

At the peculiar historical and social moment when the concept of the integration of countries into the European Union is seen by some as utterly futile and by others as indisputably necessary, sound and logical, the Croatian-French-Italian artist Marc Pio Maximilien Salvelli is presented to Belgrade’s cultural audience through his large series of works entitled the Metaphorical Greeting of the Birth of Europe – Work in Progress. It is a comprehensive and layered artistic concept, started already in 1993. Before the Belgrade exhibition, it was displayed in Paris, Madrid, Rome, Ljubljana, Zagreb, Sarajevo and other European cities.

Inspired by the fact that biologically, biographically and culturally he belongs to different cultural circles of Europe, the artist combines what is separated by the geographical distance. At the same time, he shows the realistic, as much as romantic concept of uniting the European cultural circle and the somewhat spiritually eroded ‘Old Europe’, seeking to restore within the idea of European integration, at all levels of everyday life, the topics and motifs that constitute our cultural and artistic identity. Each European capital painted by Marc Pio Maximilien Salvelli, has its own distinctive shape, with several important urbanistic and architectural monuments and vistas that make it unique forever on the map of European immovable cultural heritage. However, a European city does not consist only of the (dead) monuments, buildings, streets and boulevards. It is composed of its inhabitants, the joy of everyday life and movement in this peculiar area. Therefore, in this new addition and extension of his work, the artist includes the motifs of people, women’s faces that symbolically transmit the smile of a city and the individual charm of everyday life...

Salvelli shows that the doors of European culture are not only open, but that we are all an integral part of this large and complex historical and cultural unit.

Marc Pio Maximilien Salvelli was born in 1970 in Paris. He attended the Art School in Munich. He arrived in Zagreb in 1984, where he enrolled in the painting course at the School of Applied Arts. He studied painting and mosaic at the National School of Fine Arts in Paris and the Berlin Academy of Film and Television. His first one-artist exhibitions were held in Athens, Rome and Paris. He is a member of the Associations of Fine Artists in France, Germany and Croatia.

Subscribe to this RSS feed

Пријави се